Market şikayetlerini nereye şikayet edebilirim?
ALO 174 Gıda Hattı Çalışması
Komisyon ücreti yasal mı?
Hayır, komisyon alınamaz. Aşağıda detaylı olarak açıkladığımız üzere, 5464 sayılı Kanun’un 17. maddesi komisyon veya benzeri bir ad altında aşırı tutarların kabul edilmesini açıkça yasaklamaktadır. Makalemizde kredi kartıyla ödeme yaparken komisyon ve benzeri ek ücretler alınması konusunu ele alıyoruz.
Sigaraya komisyon almanın cezası nedir?
Kredi kartıyla tütün ürünü satışı için komisyon alan şirkete 200 bin lira para cezası kesilecek. Banka Kartı ve Kredi Kartı Kanunu’nun 17. maddesi gereğince bazı şirketlerin kredi kartıyla tütün ürünü satın alan müşterilerden komisyon ücreti almasına karşı olduğu açıklandı.
175’e ne şikayet edilir?
Alo 175 Tüketici Danışma Hattı Finansal Hesap Şikayeti.
Komisyon nereye şikayet edilir?
Komisyon alan herkes bankanın POS cihazını kullanarak bankaya şikayette bulunabilir. Şikayette ayrıca iş unvanı ve çalışma yeri de yer almalıdır. Şikayetler ayrıca BDDK web sitesindeki e-şikayet prosedürü aracılığıyla da iletilebilir.
184 şikayet edince ne olur?
Raporu alan tütün ekibi derhal verilen adrese giderek raporu yerinde değerlendirir. Denetim ekibi bir ihlal tespit ederse gerekli önlemler alınır ve denetim görüntüleri ve raporları sistem üzerinden merkeze iletilir.
Komisyon alan marketler nereye şikayet edilir?
Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürü Ramazan Ersoy, tüketici danışma merkezi Alo 175’i Habertürk muhabiri Çimen Çetin’e anlattı.
Komisyon almak suç mudur?
Yukarıda belirtilen kanun maddelerinden de anlaşılacağı üzere, üye şirketlerin kredi kartıyla yapılan satışlar karşılığında tüketicilerden komisyon adı altında ilave ücret talep etmeleri hukuka aykırı olduğu gibi, aynı zamanda suçtur.
Kredi kartından komisyon almanın cezası nedir?
Kredi kartlarından komisyon tahsilatı hakkında kanun. Bu hükmün ihlali halinde üyelik iş sözleşmesini akdeden kuruluşlar tarafından üyelik iş sözleşmesi feshedilir ve bir yıl süreyle yeni sözleşme yapılamaz.” hükmü fiyata dahildir.
Kart çekmeyen esnaf nereye şikayet edilir?
BDDK’ya dilekçe ile şikâyette bulunmak istiyorsanız, dilekçenizde adınızı, soyadınızı, imzanızı, açık adresinizi ve TCKN numaranızı mutlaka belirtmeniz gerekmektedir, aksi takdirde başvurunuz işleme alınmayacaktır.
9321 tüketicinin korunması hakkinda idari para cezası nedir?
Yazılı sözleşmeyi 12 punto büyüklüğünde düzenlememekten, tüketiciye sunulan mal veya hizmetin satışını haklı bir sebep olmaksızın engellemeye kadar çeşitli hükümleri ihlal edenlere işlem başına 3 bin 166 lira idari para cezası verilecek.
Karttan sigara alınca komisyon alınır mı?
Büfe ve marketlerden sigara satın alırken alınan komisyon birçok tüketicide tepkiye yol açıyor. Banka Kartları ve Kredi Kartları Kanunu’nun 17. maddesine göre komisyon alınması yasaktır.
CİMER’e şikayet edince ne olur?
CİMER şikayetinin sonucu nedir? CİMER’e yapılan şikayet başvuruları ilgili kamu kuruluşuna iletilir ve bu kuruluş tarafından incelenir. Başvuru sahibine başvurunun sonucu bildirilir. Şikayet başvuruları en geç 30 gün içinde işleme alınır.
175 hangi sorunlarımızı çözer?
Alo 175 tüketici danışma hattımızla tüketicilerimiz, sağlık, can ve mal güvenliği açısından tehdit oluşturan ürünler hakkında bilgi alabiliyor.
Bir işletmeyi nasıl şikayet edebilirim?
Örneğin, çalışanın maaşı düşük bildirilmişse, bunu kanıtlayan maaş belgelerini saklayarak ALO 170’e başvurabilir. Gizlilik şartını belirten bir rapor düzenleyebilir. İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu’nun gerekliliklerine uymayan şirketler, çalışanların verdiği bilgiler temelinde denetlenir.
Alışveriş şikayetleri hangi bakanlığa yapılır?
Tüketiciyi Koruma ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü | T. R., 1988–1995. Ticaret Bakanlığı17 Mart 2023
Gıda şikayeti nereye yapılır?
Gıda bulunan buzdolapları ve dondurucuların çalışmadığı tespit edilirse ürünler satın alınmamalı ve ALO 174 Gıda Hattı’na bildirilmelidir. Gıda etiketinde özel saklama ve/veya kullanım koşulları belirtilmişse, bu koşullara uyulmalı ve kullanım talimatlarına uyulmalıdır.
Alo 181 ne işe yarar?
Tapu ve Kadastro ile ilgili konularda bilgi alabilir, görüş, öneri ve isteklerinizi kurumumuza iletebilirsiniz. Mekansal Gayrimenkul Sistemi (MEGSIS), gayrimenkulünüzün yerini internetten görsel olarak anında belirlemenizi sağlar.
a101’i nereye şikayet edebilirim?
İletişim Ünvanı: Yeni Mağazacılık A.Ş. Merkez: Burhaniye Mah. Nagehan Cad. No: 4 B / 1 Üsküdar, İstanbul.Telefon: 0850 808 21 01.Faks: 0 (216) 630 11 10.Mail: .tr.Müşteri hizmetleri: 0850 808 21 01.Mersis numarası: 0948042376200016.Kayıtlı E-posta adresi: .tr.Daha fazla ürün…